Na koniec II etapu etapu edukacji uczniowie klasy 8b wraz ze swoimi nauczycielkami języka angielskiego i polskiego przygotowali projekt międzyprzedmiotowy pt. „Dwujęzyczna podróż Małego Księcia”. Poszczególne zadania wymagały od uczniów nie tylko wiedzy zdobytej na tych dwóch przedmiotach, ale także umiejętności informatycznych i aktorskich. W rezultacie powstał filmik, który jest świetną powtórką lektury obowiązkowej. Ponadto praca nad projektem była wspaniałą okazją do ponownej integracji uczniów po zdalnym nauczaniu.
W poszczególne role wcielili się następujący uczniowie kl.8b: nastolatki - Wiktoria Chmielewska i Natalia Grabowska, Mały Książę - Dominika Bednarz, Pilot i Pijak - Karol Zakrzewski, Róża - Lena Grabowska, Król - Adam Starus, Bankier - Adam Witkowski, Latarnik - Aleksandra Próchniak, Geograf - Gabriela Bogucka, Lis - Hubert Kołakowski. Sceny zmontowała Ewelina Chmielewska.
21 czerwca 2021 r. odbyło się spotkanie podsumowujące realizację programu Szkoły Promującej Zdrowie. Rozmowa dotyczyła aktywności fizycznej, zdrowego odżywiania i zdrowia psychicznego. Ekspertami byli goście; p. Justyna Koronowska - dietetyk, p. Michał Chlastosz - nauczyciel, pasjonat sportu, p. Marta Drzewiecka - psycholog oraz przedstawiciel rady Rodziców p. Sławomir Wasiłowski. Spotkanie rozpoczęło się pięknym pokazem akrobatycznym w wykonaniu uczennic klas 4a, 7a. Uczniowie wykazali się wiedzą. Argumentowali swoje wypowiedzi. Wspólna rozmowa ekspertów i uczniów zakończyła się wnioskami. Pani R. Przybyłowska przedstawiła wyniki i wnioski z podsumowania SZPZ. Debatę prowadziła p. R. Nagucka.
21 czerwca pani dyrektor J. Lampkowska uroczyście wręczyłą nagrodę przesłaną przez organizatora konkursu English Master uczennicy Lenia Grabowskiej z klasy VIIIb za zajęcie III miejsca w wojwództwie mazowieckim.
W dniach 14-18 czerwca uczniowie klasy 7b i 5a brali udział w wycieczce w Pieniny, realizując przy tym projekt klasowy z innowacji patriotycznej: "Piękna nasza Polska cała"- przewodnik po Pieninach. Odwiedziliśmy wiele pięknych miejsc i pragniemy zachęcić innych uczniów wraz z rodzinami do wycieczki w tamte strony Polski. My tam zostawiliśmy serce!
Zwiedziliśmy wąwóz Homole, weszliśmy na szczyt Trzech Koron, z których widać Tatry, braliśmy udział w spływie Dunajcem, zobaczyliśmy zamek w Czorsztynie i kamieniołomy, weszliśmy na górę Wdżar oraz wjechaliśmy wyciągiem na Palenicę. Poznając kulturę Pienin, uzdrowisko w Szczawnicy, eugeniczne gatunki owadów i roślin jesteśmy pewni, że pojedziecie tam również i Wy!!!!
W dniach 16 -18 czerwca 2021r. uczniowie klas: VII a, VIII a i VIII b udali się na wycieczkę do Krakowa, Energylandii i Oświęcimia. Pierwszym punktem zwiedzania było poznanie zabytków miasta Kraka. Uczniowie słuchali hejnału z wieży mariackiej, podziwiali ołtarz Wita Stwosza, mieli okazję dowiedzieć się, jakimi ogromnymi zasługami dla rozwoju Uniwersytetu Jagiellońskiego, zasłużył się patron naszej szkoły Hugo Kołłątaj. Odbyli też krótki spacer po Wawelu - zobaczyli Katedrę z Grobami Królewskimi oraz Dzwon Zygmunta. Drugi dzień to niekończąca się zabawa w Energylandii - największym Parku Rozrywki w Polsce, oferującym kilkadziesiąt atrakcji, które znajdują się na obszarze 35 hektarów. Ogromnym zainteresowaniem cieszyła się strefa ekstremalna - młodzież mierzyła się ze strachem, dostarczając jednocześnie maksimum adrenaliny, potężną dawkę radości i zabawy na najwyższych obrotach.
Innowacja pedagogiczna to każde nowatorskie rozwiązanie programowe, organizacyjne lub metodyczne, mające na celu poprawę jakości pracy szkoły. Niewątpliwie każda innowacja pozwala uczniom rozwijać wiele kompetencji kluczowych, dzięki czemu w pełni realizują bieżącą politykę oświatową państwa i priorytety MEN. W naszej placówce realizowanie są innowacea zarówno dla przedszkolaków, jak i dla uczniów.
W przedszkolu realizowane są trzy innowacje: Ekoludki dbają o przyrodę, Kto Ty jesteś? Polak mały, Mały budowniczy - praca metodą Marii Montessori oraz projekty edukacyjne np. projekt matematyczny, czytelniczy, prozdrowotny.
W szkole realizowanych jest osiem innowacji: ortograficzna, matematyczna, patriotyczna, sportowa, biblioteczna, geograficzno-językowa, języka angielskiego i języka polskiego.
21 czerwca2021 r. uczniowie z klasy 3a odwiedzili Wioskę Garncarską w Kamionce koła Nidzicy. W programie wycieczki znalazły się następujące atrakcje: zwiedzanie wioski połączone z oglądaniem starych narzędzi kowalskich, oglądanie wyposażenia dawnych chat wiejskich, warsztay lepienia z gliny, gra terenowa z zagadkami w rajskim ogrodzie, spektakl przyrodniczy w Kinie Przyrody. Miejsce jest tak urządzone, że pomimo upału dzieci mogły ochłodzić się w cieniu, odpocząć i spożyć posiłek na łonie natury, a potem pobawić się na placu zabaw. Pamiątką z pobytu w Wiosce są własnoręcznie wykonane wyroby z gliny.
10 czerwca uczniowie klasy 4a, 4b i 5a wraz z opiekunami wybrali się na wycieczkę do Krainy Wielkich Jezior Mazurskich. Głównym celem wyjazdu było zapoznanie uczniów z walorami krajoznawczo-turystycznymi naszych pięknych Mazur oraz dziedzictwem kulturowym tego regionu. To również świetny sposób na integrację grupy. Wśród atrakcji znalazł się rejs statkiem po Jeziorze Nidzkim, zwiedzanie baśniowego Grodu Galindów, wizyta w Parku Dzikich Zwierząt w Kadzidłowie oraz spacer bulwarami nad jeziorem w Mikołajkach. Uczniowie wrócili zmęczeni ale uśmiechnięci i pełni niezapomnianych wrażeń.
15 czerwca odbył się finał konkursu matematycznego PRAWDA czy FAŁSZ. Uczniowie losowali pytania, wskazywali i uzasadniali poprawność lub zakłamanie danego stwierdzenia. Po eliminacjach, w których udział wzięło 50 uczniów z klas czwartych, w finale rywalizowało pięć osób:
Bezkonkurencyjny okazał się Gabryś Welenc, który niczym niezawodny detektyw tropił prawdę w matematycznych zadaniach. Gabrysiowi gratulujemy!
16 czerwca klasa 7 c odwiedziła Park Linowy w Przasnyszu. Głównym celem wycieczki było propagowanie aktywnego spędzenia czasu wolnego. Uczniowie po przebyciu odcinka treningowego spróbowali swoich sił pokonując 2 trasy. Pobyt zapewnił dzieciom niezapomniane wrażenia i wysiłek fizyczny na świeżym powietrzu. Po zmaganiach wspólne pieczenie kiełbasek dało chwilę relaksu i wytchnienia.
15 czerwca odbyło się podsumowanie Szkolnego Konkursu Plastycznego „Ja moja rodzina, moje miasto, moja szkoła”. Konkurs był adresowany do dzieci 5 i 6 –letnich, uczniów klas I –III i IV – VIII. Łącznie wpłynęło 29 prac : 12 prac dzieci z przedszkola, 10 prac uczniów z klas I – III i 7 prac uczniów z klas IV – VIII.
Komisja wyróżniła następujące prace:
Przedszkole :
Klasy I – III :
Klasy IV – VIII :
Nagrodzone osoby otrzymały dyplomy i drobne upominki. Rozdanie nagród uświetnił występ muzyczny uczniów klasy I a.
Szanowni Państwo,
maleją dzienne statystyki osób zakażonych koronawirusem w Polsce. Wszyscy uczniowie
wrócili do nauki stacjonarnej w szkołach, systematycznie znoszone są obostrzenia w sferze
życia społecznego i ekonomicznego. Dlatego tak ważne jest, aby jak największa populacja
osób się zaszczepiła.
Pełna treść listu - kliknij (W liście znajdują się przydatne linki)
Konkurs Języka Angielskiego – English Master zorganizowany został przez Liceum Ogólnokształcące im. Piotra Skargi w Pułtusku. Wzięli w nim udział uczniowie z 29 szkół w: Ciechanowie, Gołyminie, Legionowie, Makowie Mazowieckim, Mińsku Mazowieckim, Mławie, Nasielsku, Ostrołęce, Płocku, Przasnyszu, Pułtusku, Przemiarowie, Radomiu, Różanie, Serocku, Wołominie, Wyszkowie. Patronat honorowy nad konkursem objęli: Mazowiecki Kurator Oświaty Marszałek, Województwa Mazowieckiego, Starosta Powiatu Pułtuskiego. Konkurs odbył się z wykorzystaniem narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia na odległość. Przeprowadzony został w formie on-line na platformie Quizizz, przy użyciu dowolnych urządzeń z dostępem do Internetu.Dla uczniów klas VIII szkół podstawowych wymagany był poziom A2+ – B1. Uczennica klasy 8b Lena Grabowska zajęła III miejsce. Bardzo się cieszymy i gratulujemy Lence sukcesu!
„Wsi spokojna, wsi wesoła…” - wycieczka klasy 6a do Sierpca. 15 czerwca szóstoklasiści wykonywali zadania w plenerze, zamiast w szkolnych murach. W Muzeum Wsi Mazowieckiej w Sierpcu uczestniczyli w grze terenowej „W zagrodzie, chałupie i dworze”, w której odkrywali tajemnice wiejskiej architektury. Poszukiwali wskazanych elementów w celu odgadnięcia hasła. Na koniec otrzymali pamiątkowy dyplom. Sprawdzian spostrzegawczości i orientacji w terenie zdali na szóstkę. Klasowa wyprawa nie trwała długo, ale była bardzo udana.
Dnia 11 czerwca rozstrzygnięty został Międzyszkolny Konkurs Informatyczny „Stop cyberprzemocy”
Komisja konkursowa wyłoniła zwycięzców
Laureatami zostali:
Zwycięzcom gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!!!
14 maja br. został rozstrzygnięty szkolny konkurs na opowiadanie matematyczne. Obowiązywały pojęcia: DROGA, CZAS (ZEGAR, KALENDARZ) PRĘDKOŚĆ. Komisja konkursowa przeanalizowała pod względem merytorycznym i artystycznym 33 prace. Wyróżniono pięć opowiadań:
- Autor: Kwestorowska Natalia WAKACJE
- Autor: Stryjewska Anna WYCIECZKA DO KRAKOWA
- Autor: Watemborska Zuzanna WAKACJE W HISZPANII
- Autor: Sarnecka Malwina WYCIECZKA DO CHORWACJI
- Autor: Rama Aleksandra WAKACYJNA PODRÓŻ
Nagrodzone opowiadania można przeczytać klikając w tytuł pracy.
Młodym artystom gratulujemy, zachęcamy do lektury.
W konkursie wzięło udział 49 osób. Konkurs przeprowadzono 7 czerwca 2021. Uczniowie musieli wykazać się logicznym myśleniem i kreatywnością w rozwiązywaniu zagadek i rebusów. Gadomska Natalia i Oliwia Zaborowska – uczennice klas 6 zdobyły taką samą ilość punktów i otrzymały zaszczytny tytuł MĄDREJ GŁOWY. Gratulujemy!
11 czerwca 2021 roku odbył się finał szkolnego konkursu MISTRZ SUDOKU. Spośród 63 osób, które wzięły udział w kwalifikacjach w finale walczyło dziewięcioro. Uczniowie zmagali się z SUDOKU i z czasem, ponieważ o wygranej decydowało poprawne rozwiązanie zagadki w jak najkrótszym czasie. Mistrzyni Zuzanna Zakrzewska z klasy 7c, nie dała konkurencji szans, poradziła sobie z zadaniem w ciągu 7 minut.
Mistrzyni, gratulujemy!
Aleksandra Górna z klasy 7b została laureatką Powiatowego Konkursu Literacko-Graficznego "Lekturowe Memy" organizowanego przez PODN W Mławie. Celem konkursu było stworzenie 2 prac literacko- graficznych nawiązujących do lektur. Na każdej pracy pojawił się krótki mem, nawiązujący do przeczytanej książki. Ola zainspirowała się lekturami "Mały książę" i "Zemsta".
Pozostali uczestnicy otrzymali wyróżnienia. |