W piątek, 28 lutego 2020r. troje naszych przedszkolaków: Nina Żak, Antonina Przywitowska i Jan Świtalski reprezentowały nasze przedszkole w konkursie języka angielskiego English is Fun w Zespole Placówek Oświatowych nr 2 w Mławie. Nasi reprezentanci przedstawili scenę z bajki „Kraina Lodu 2”. Dziewczynki wcielone w role Elsy i Anny zaśpiewały niełatwy utwór „Into the Unknown”, natomiast nasz Kristoff zadeklamował dla Anny tekst piosenki „Lost in the Woods”. Ten występ przyniósł naszemu przedszkolu sukces w postaci I miejsca! Dziękujemy i gratulujemy! Mały Miś rozwija umiejętność porozumiewania się w języku angielskim. Krasnoludki realizowały zadanie z Modułu 3 „Play with little Teddy Bear”. Przedszkolaki wspólnie z Panią Moniką Żak przygotowały „Misiowy słownik obrazkowy”, zawierający ilustracje haseł związanych z bajkami i baśniami ulubionymi przez dzieci. Podczas zajęć dydaktycznych wysłuchały bajki pt. „Złotowłosa i trzy misie” czytanej w języku angielskim. Dodatkowo wcieliły się w role bohaterów bajki wykorzystując kukiełki oraz utrwalały słownictwo związane z tematem bajek. Zajęcia sprawiły przedszkolakom ogromną radość. Mapy myśli to jedno z narzędzi wykorzystywanych w innowacyjnym nauczaniu. Polega na szczególnym rodzaju notowania, za pomocą kolorów i obrazów, dzięki temu zwiększa się stopień zapamiętywania (nasz mózg lepiej zapamiętuje obrazy) pobudza intuicję oraz pracę obu półkul mózgowych. W styczniu 2019r. w grupach przedszkolnych odbyły się spotkania z babciami i dziadkami z okazji ich świąt. W tym roku, podobnie jak w poprzednim, przedszkolaki oprócz tradycyjnych występów z paniami wychowawczyniami, przygotowały również piosenki w języku angielskim. Sześciolatki z grupy Żabki podczas swojego przedstawienia wyśpiewały babciom i dziadkom wdzięczność za ich miłość i poświęcenie w piosence „Granma, Grandpa”, natomiast dzieci z grup młodszych: Jagódki, Pszczółki, Krasnoludki oraz Koszałka Opałka wyśpiewały swoim „dziadkom” miłość w piosence „Grandparents Day Song for Kids”. Babcie i dziadkowie z pewnością byli dumni ze swoich wnuków. 6 grudnia, jak co roku przedszkolaki odwiedził Mikołaj. Wśród występów przygotowanych na jego przybycie znalazło się również wykonanie w języku angielskim. „Orzeszki” z grupy 7 w piosence „S-A-N-T-A” zaprezentowały wygląd Świętego Mikołaja oraz literowanie jego imienia.
Podczas uroczystości zakończenia przedszkolnego etapu edukacji siedmiolatki w swoim programie artystycznym przedstawiły również piosenkę w języku angielskim. Śpiewając „Thank you, thank you, thank you everyone, thank you for all you’ve done…” podziękowały nauczycielom, rodzicom, dziadkom i wszystkim, którzy przyczynili się do ich rozwoju i pomogli nauczyć się tak wielu rzeczy. Przedszkolaki, jak co roku, zaprosiły swoich rodziców na wspólne spotkanie z okazji ich święta – Dnia Mamy i Taty. Grupy: Jagódki, Pszczółki oraz Krasnoludki w swój repertuar włączyły również wykonanie piosenki w języku angielskim. Grupy 3 i 4-latków zaśpiewały „Skidamarink”, natomiast u Krasnoludków rodzice mogli zobaczyć prezentację piosenki „Oh we are the princesses”, którą grupka dziewczynek zaśpiewała na konkursie w Bajkowym Dworku otrzymując za nią pierwsze miejsce. 17 maja 2018r. kilka dziewcząt z grupy pięciolatków „Krasnoludków” oraz czterolatka ze „Słoneczek” reprezentowały nasze przedszkole w czwartym międzyprzedszkolnym konkursie wokalnym „The Fourth English Song Festival” w Przedszkolu Niepublicznym Bajkowy Dworek w Mławie. Tradycyjnie już na tym konkursie soliści śpiewali piosenki w języku polskim, a zespoły - w języku angielskim. Nina Żak utworem „Zostań moją przyjaciółką” wyśpiewała pierwsze miejsce w kategorii „muzykalność i poczucie rytmu”, natomiast zespół „The Princesses” w składzie: Zosia Bratuszewska, Julia Kolczyńska, Iga Iwańska, Zuzia Gruszka, Marysia Szałas i Karolina Bartoszek, zdobył pierwsze miejsce za walory głosowe w piosence „We are the princesses”. Serdecznie gratulujemy! W tym roku szkolnym, podobnie jak w latach poprzednich, przedszkolaki zaprosiły swoje babcie i dziadków na wspólne spotkanie z okazji ich święta – Dnia Babci i Dziadka. Sześciolatki z grupy Koszłka Opałka oraz Orzeszków w swój repertuar włączyły również wykonanie piosenki w języku angielskim „Love Somebody”. Podczas przedstawienia tradycyjnych jasełek bożonarodzeniowych w przedszkolu nie zabrakło pokazu umiejętności językowych. 5-letnie Iga, z grupy 4 „Krasnoludków” wykonała piosenkę „Silent Night”, czyli „Cicha Noc” w języku angielskim, natomiast przedszkolaki ze wszystkich grup życzyły na koniec Wesołych Świąt śpiewając „We wish you a Merry Christmas”. W piątek 19 maja 2017r. w grupie V – „Orzeszki” odbyły się zajęcia otwarte z języka angielskiego, na które zaproszeni zostali rodzice. Miały one na celu zaprezentowanie sposobów i metod nauczania języka angielskiego. Rodzice mogli również zobaczyć postępy swoich pociech, poczynione w nauce języka obcego. W czasie zajęć dzieci „przeniosły się” na łąkę, gdzie wykonywały różne zadania w zabawach językowych, śpiewały i demonstrowały piosenki, a nawet uczestniczyły w „pikniku”. Dzięki temu wiedza teoretyczna została wykorzystana w praktyce. Dzieci podczas gier i zabaw ruchowych opartych na metodzie TPR ( metoda reagowania całym ciałem Total Physical Response ), powtarzały oraz utrwalały zdobytą wiedzę. 9 maja 2017r. kilkoro przedszkolaków z grupy 4 – Krasnoludków i 5 – Orzeszków reprezentowało naszą placówkę w trzecim międzyprzedszkolnym konkursie wokalnym „The Third English Song Festival”. Celem konkursu było przede wszystkim doskonalenie umiejętności wokalnych oraz znajomości języka angielskiego. Do konkursu można było zgłosić jednego solistę, który zaśpiewa piosenkę w języku polskim oraz jeden zespół, który zaprezentuje piosenkę w języku angielskim. Naszym solistą był Mikołaj Bańczyk, który zaśpiewał piosenkę „Piesek”, a zespołem – Flowers, czyli: Marika Lalak, Maja Szatkowska, Julcia Powązka, Julcia Sobiecka, Lenka Kwiecińska, Zuzia Gniada, który zaprezentował piosenkę „Sing a Song of Flowers”. Nasze piękne „kwiatki” zdobyły III miejsce, czego im serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów wokalnych i językowych. |