W środę, 8 maja odbyła się prezentacja wyników projektu edukacyjnego z języka angielskiego „Podróż po krajach anglojęzycznych” w klasie 4a. Celami tego projektu były: zapoznanie z krajami anglojęzycznymi i najważniejszymi informacjami na ich temat, nauka systematyczności i dotrzymywania terminów, podejmowanie decyzji, twórcze myślenie, planowanie i organizacja pracy, zbieranie i selekcjonowanie informacji, wdrażanie do samodzielności w doskonaleniu kompetencji lingwistycznej i międzykulturowej, rozwój kompetencji personalnych i społecznych. Uczniowie zmagali się z sześcioma etapami projektu przez prawie dwa miesiące współpracując w grupie w celu wykonania lapbooka o wybranym kraju anglojęzycznym (Wielkiej Brytanii, Irlandii, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Australii, Nowej Zelandii) i na koniec nagrywając filmik zachęcający do odwiedzenia tego kraju.
Lapbook to w wolnym tłumaczeniu książka na kolanach. Uczeń może ją wykonać dowolnie dobierając elementy, komponując z części logiczną całość, wyróżniając najważniejsze treści i chowając w koperty lub papierowe skrytki to, co uzna za warte odkrycia lub głębszej refleksji. W tworzeniu lapbooków nie ma ściśle określonych zasad. Ważniejsza jest tu fantazja, twórcze wykorzystanie papierowych materiałów i przedstawienie za ich pomocą wybranego zagadnienia. Skoro lapbook jest książką to musi mieć swój tytuł i treść. Tworząc swojego lapbooka czwartoklasiści dowiedzieli się wiele o wybranym kraju. Poznali jego położenie geograficzne, stolicę, flagę, liczebność, wielkość, zabytki i ciekawe miejsca, sławne osoby oraz typowe potrawy. Za realizację poszczególnych zadań otrzymywali punkty, a na koniec – ocenę.
Na prezentacji projektów nie zabrakło gości, czyli widzów oraz słodkiego poczęstunku. Byli nimi uczniowie klasy trzeciej oraz szóstej wraz z wychowawczyniami. Trzecioklasiści przekroczą niedługo próg drugiego etapu edukacji i są ciekawi, jak wygląda nauka w klasach starszych. Zarówno lapbooki, jak i filmiki na temat krajów nagrodzone zostały gromkimi brawami. Prace uczniów wyeksponowane zostały na jakiś czas na dolnym korytarzu w pobliżu głównego wejścia do szkoły.
< Poprzednia | Następna > |
---|