O tym, jak ważne jest właściwe odżywianie, świetnie wie młodzież naszej szkoły, lecz żeby wiedzę tę pogłębić, uczniowie i wychowawca klasy V b zaprosili na godzinę wychowawczą panią psycholog Martę Drzewiecką.
Zajęcia dotyczyły zaburzeń stanu zdrowia i rozwoju związanych z nieprawidłowym odżywianiem (otyłość, anoreksja, bulimia). Rozpoczęły się od wypełnienia przez uczniów krótkiej ankiety dotyczącej samoakceptacji. Następnie wybrane wcześniej uczennice przedstawiły prezentację multimedialną. Zawarły w niej informacje na temat zaburzeń odżywiania, ich przyczyn, objawów i skutków a także sposobów walki z chorobami takimi jak: anoreksja, bulimia, otyłość. W tym czasie pani psycholog przeanalizowała ankiety i podzieliła się z uczniami swoimi spostrzeżeniami. Z ankiety wynikało, że uczniowie klasy V b w większości nie mają zastrzeżeń do swojego wyglądu, nie słyszą krytycznych uwag od rodziny i znajomych i maja odwagę powiedzieć głośno, że nic nie chcieliby zmienić w swoim wyglądzie.
Głównym celem zajęć było uświadomienie uczniom, że wygląd zewnętrzny nie jest najważniejszy, a wysoka samoocena poprawia jakość życia. Pracując metodą „burzy mózgów”, uczniowie odpowiadali na pytania: - Co to jest samoocena? - Od czego ona zależy? - Jakim trzeba być w stosunku do innych ludzi? - Co możemy zrobić, aby samoocena była wysoka? Następnie pani psycholog zastosowała gry dydaktyczne, mające na celu uświadomienie uczniom, od czego powinna zależeć ich samoocena i czym grozi brak wiary w siebie.
Dzieci bardzo chętnie pracowały na lekcji, wykazały się dużą znajomością zasad prawidłowego odżywiania i zdrowego stylu życia. Udowodnili, że wiedzą, jakie zagrożenia dla zdrowia, wynikają z lekceważenia tych zasad i jak ważna jest wysoka samoocena. Po zajęciach nasunął się wniosek, że dzieciom bliska jest ta tematyka i mają ogromną świadomość tego, że ich zdrowie w dużej mierze zależy od nich.
< Poprzednia | Następna > |
---|