Podczas kwietniowego zebrania z rodzicami uczniów klasy V b wychowawczyni przeprowadziła pedagogizację na temat „Nauka w sprzyjających warunkach pracy”.
Przygotowana przez prowadzącą prezentacja multimedialna ułatwiła rodzicom odbiór przekazywanych treści.
Zgodnie z przekazanymi przez nauczycielkę treściami efektywnej nauce sprzyjają:
a)Stan psychofizyczny ucznia
Przystępując do nauki w domu uczeń powinien być zdrowy, wyspany, nie głodny i nie przejedzony. Nie powinien mieć na sobie zbyt ciasnego ubrania, ze względu na złe krążenie krwi. Dobry nastrój i zainteresowanie przedmiotem nauki są pomocne.
b)Warunki zewnętrzne

  • świeże powietrze;
  • właściwa temperatura;
  • wygodne krzesło o odpowiednim kształcie i wysokości;
  • biurko lub stół o wysokości dostosowanej do wzrostu;
  • oświetlenie o właściwej intensywności, zawsze z lewej strony;
  • odpowiednie dla ucznia natężenie dźwięków (cisza lub cicha muzyka);
  • brak towarzystwa osób, które przeszkadzają i męczą;
  • porządek, który umożliwia dotarcie do potrzebnych rzeczy.

c) Sposób uczenia się

  • planowanie nauki własnej uwzględniające porę dnia, w której pracuje się  nam najlepiej;
  • zaczynanie zawsze od najtrudniejszych lub najnudniejszych lekcji;
  • robienie krótkich przerw po każdej przyswojonej części materiału;
  • przeplatanie przedmiotów ścisłych z humanistycznymi;
  • reagowanie na objawy przemęczenia umysłowego, takie jak: zwiększenie pobudliwości ruchowej, trudności w skupianiu uwagi, apatia, częste zmiany nastroju, nadwrażliwość na hałas, infantylne zachowanie. Pojedyncze objawy nie są groźne, 3-4 z nich wymagają już jednak natychmiastowego, dłuższego wypoczynku i zwolnienia tempa nauki.

d) Optymalne warunki wewnętrzne

  • właściwości wzroku, słuchu i tych zmysłów, które biorą udział w poznawaniu świata;
  • ogólna sprawność fizyczna;
  • podstawowy poziom inteligencji;
  • uzdolnienia takie jak: spostrzegawczość, zdolność do koncentracji  uwagi, wyobraźnia;
  • średnie natężenie motywacji;
  • właściwy poziom aspiracji, jakie sami sobie stawiamy;
  • wiara w siebie i wysokie poczucie własnej wartości.

e) Przeszkody w efektywnej nauce

  • brak ciekawości, zainteresowań, nastawienia psychicznego;
  • tzw. „ślepota umysłowa”, czyli widzenie i słyszenie tylko tego, co chcemy;
  • brak tolerancji, warto pamiętać, że ktoś myślący inaczej nie jest wrogiem.
 
ZPO nr 1 w Mławie
Reklama
BIP
Reklama
Reklama
Szkoła Promująca Zdrowie
Reklama
Przedszkole Promujące Zdrowie
Szkoła Zdrowego Żywienia
Reklama
Przedszkole z tradycjami
Reklama
Kreatywne przedszkole
Reklama
InstaLing
Reklama
Reklama
Zajęcia sportowe
Reklama
Reklama
Przedszkole Zdrowego Żywienia cert
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Promujemy sport
Reklama
Statystyka gości
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDzisiaj34
mod_vvisit_counterWczoraj250
mod_vvisit_counterTen tydzień284
mod_vvisit_counterPoprzedni tydzień794
mod_vvisit_counterTen miesiąc1982
mod_vvisit_counterPoprzedni miesiąc4765
mod_vvisit_counterRazem1304493

Online (20 minutes ago): 8
Your IP: 18.97.9.174
,
Today: Mar 17, 2025
Reklama