Wychowawcy klas IV- VII zwracają w swojej pracy na zagadnienia profilaktyczne. W szkole odbywają się zajęcia dotyczące przeciwdziałaniu agresji. Temat to : „ Jestem snajperem- jak rozminować agresję. Wprowadzeniem do zajęć była burza mózgów polegająca na zapisywaniu skojarzeń ze słowem „ agresja”.
Uczniowie przez agresję rozumieją nie tylko przemoc fizyczną, ale także słowną. Zapisując na tablicy skojarzenia z tym słowem przytaczali sytuacje, które można zdefiniować jako agresywne.
Według uczniów zachowania agresywne są łatwe do rozpoznania, ale trudniej z nimi walczyć.
Następnym elementem zajęć było pokazać scenkę, która obrazuje, w jaki sposób radzić sobie z agresją. Jak traktować agresora w klasie nie używając agresji. Uczniowie chętnie pokazywali, w jaki sposób można poradzić sobie z trudnymi sytuacjami.
Uczniowie zgodzili się z tym, że osoba, wobec której używane są obraźliwe słowa jest bezbronna. Czuje się atakowana, nie może poradzić sobie ze stresem.
Następnie uczniowie pracowali w grupach nad zadaniem: jak rozładować agresję? Efekty swojej pracy przedstawili na forum klasy.
Uczniowie świetnie zrozumieli, w jaki sposób radzić sobie z agresją. Wypisane przez nich punkty opisują sposoby radzenia sobie z agresją i reagowania na nią. Takich metod mógłby użyć każdy nauczyciel .
Na koniec wspólnie z uczniami opracowano wnioski:
jeśli widzisz coś, co cię dziwi, wydaje ci się złe, powiedz o tym komuś dorosłemu
słuchaj muzyki wyciszającej i czytaj ciekawe książki, by opanować złość
nigdy nie reaguj tak samo, jak agresor
Naucz się ignorować zachowania, które ci nie odpowiadają
Jeśli ty opanujesz złość, inni też nie będą agresywni
< Poprzednia | Następna > |
---|