„Życie nie składa się tylko z wielkich poświęceń i obowiązków, ale przede wszystkim z drobiazgów. Uśmiechy i życzliwość rozdawane na co dzień są tym, co zdobywa i zatrzymuje serca i daje pocieszenie.” [Humphrey Davy]
Według tego stwierdzenia uczniowie klasy III b próbują być osobami życzliwymi na co dzień, nie tylko od święta. Uczą się być kulturalni w różnych sytuacjach; używać „czarodziejskich słów”: proszę, dziękuję, przepraszam; spokojnie i rozważnie rozstrzygać konflikty; nie sprawiać innym kłopotów; pamiętać o uprzejmości na co dzień; dzielić się życzliwością z innymi.
Uczniowie na kilku lekcjach omawiali tematykę związaną z uśmiechem. Zapoznali się z piosenką oraz wierszem „Order Uśmiechu”, ze znaczeniem słowa „order”, obejrzeli krótki film „Jak powstał Order Uśmiechu”. Na kolejnej lekcji dzieci wykonały odznakę orderu i postanowiły udekorować osoby, które w klasie zasługują na ten order. Ponadto uczniowie znają kilka powiedzeń związanych z uśmiechem. Dlatego uczą się w codziennych sytuacjach być przyjacielskimi i pokazywanie uśmiechu może z biegiem czasu, przynieść subtelną, ale bardzo ważną zmianę. Tak mały gest, jak uśmiech może mieć decydujący wpływ na atmosferę, która jest tworzona między ludźmi.
Kolejnym etapem tej akcji było święto Walentynek, które było obchodzone pod hasłem „Walentynkowy Dzień Życzliwości”. Uczniowie w tym dniu obdarowywali się serduszkami życzliwości.
Uczniowie wspólnie z wychowawcą stworzyli „Regulamin Ucznia Życzliwego”, który wisząc w klasie przypomina i motywuje uczniów do dobrego zachowania.
REGULAMIN UCZNIA ŻYCZLIWEGO
< Poprzednia | Następna > |
---|